Menu

Το παρασκήνιο της αντιπαράθεσης κυβέρνησης – καναλαρχών!

Το παρασκήνιο της αντιπαράθεσης κυβέρνησης – καναλαρχών!

Προ… εκπλήξεως βρίσκεται η πλέον κυβέρνηση στην αντιπαράθεση που ξεκίνησε με τους καναλάρχες. Κι αυτό διότι ήθελε, και το είχε ανακοινώσει, να προχωρήσει σε δημοπράτηση των τηλεοπτικών συχνοτήτων που παραχωρούνται με προσωρινές άδειες εδώ και… 25 χρόνια αλλά… δεν μπορεί!

Οι κυβερνώντας διαπίστωσαν (!) ότι οι συχνότητες τυπικά έχουν παραχωρηθεί στην Digea, εταιρεία που συστάθηκε από τους… καναλάρχες. Συνεπώς,. έσχατο «όπλο» είναι να εγείρει θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού και της διαδικασίας με την οποία δόθηκαν οι συχνότητες στην Digea από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την εξέταση της υπόθεσης διαπιστώθηκε ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια μελέτη και ότι παραβιάσθηκαν βασικοί όροι του: υπήρξε μόνον μία προσφορά, κι αυτή από την Digea οποία μάλιστα έπρεπε να αποκλεισθεί εκ προοιμίου διότι ο νόμος απαγόρευε σε πάροχο δικτύου να είναι και πάροχος περιεχομένου.

Η διαδικασία αμφισβήτησης της νομιμότητας ξεκίνησε με επιστολή που απέστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών-Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης προς την αρμόδια Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Στην επιστολή διατυπώνονται 13 ερωτήματα για την υπόθεση και ζητούνται τεκμηριωμένες απαντήσεις, στοιχεία και έγγραφα. Η Επιτροπή πρέπει να απαντήσει έως αύριο Τετάρτη.

Οι βασικές ερωτήσεις που απευθύνονται στους δύο αντιπροέδρους της ΕΕΤΤ, Νίκο Παπαδουλάκη και Κωνσταντίνο Δεληκωστόπουλο καθώς και σε υπηρεσιακούς παράγοντες:

1: Για ποιο λόγο, βάσει ποια απόφασης και με ποιο αιτιολογικό υπήρξε πρόοδος της διαγωνιστικής διαδικασίας και ολοκλήρωση αυτής με κατακυρωτική απόφαση (ΑΠ 706/4/6-2-2014) παρά το γεγονός της συμμετοχής μιας και μόνο διαγωνιζόμενης εταιρείας στο συγκεκριμένο διαγωνισμό.

2: Για ποιους λόγους δεν έγινε χρήση του άρθρου 6.2.3 της Προκήρυξης (προεπιλογή) για αποκλεισμό συμμετοχής της συγκεκριμένης διαγωνιζόμενης με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την εθνική ασφάλεια με δεδομένο ότι το άρθρο 80 παρ. 1 εδαφ. στ του ν.4070/2012 «απαγορεύει» ο πάροχος δικτύου να είναι και πάροχος περιεχομένου.

5: Με ποια διάταξη νόμου, κανονιστικής ή άλλης πράξεως κ.λ.π. προβλεπόταν η αρμοδιότητά σας, μετά την κατακύρωση και υπογραφή της από 7-2-2014 σύμβασης να εκδώσετε κατά σειρά τις με αρ. 716-007/17-6-2014 (ΦΕΚ Β΄1587/2014) αρ.716-003/25-6-2014 (ΦΕΚΒ/1693/2014) και 707/2/24-6-2014 (ΦΕΚ Β ΄1676/2014) αποφάσεις σας, με τις οποίες δεν καθορίζατε μόνο τα ΑΟΤ (ανώτατα όρια τιμών) σύμφωνα με το άρθρο 9 της Προκήρυξης αλλά αναθεωρήσατε το τεχνοοικονομικό μοντέλο του παραρτήματος Ε4 αυτής;

7: Κατά πόσον οι χρόνοι υλοποίησης του χρονοδιαγράμματος της προκηρυσσόμενης υπηρεσίας αποτελούσαν εύλογους χρόνους για τη διασφάλιση επαρκούς ανταγωνισμού και διαφάνειας της διαδικασίας, κατά θεμελιώδη αρχή του ευρωπαϊκού και εθνικού δικαίου για την ισοδύναμη πρόσβαση όλων των διαγωνιζόμενων στις διαγωνιστικές διαδικασίες, αποφυγή όρων αποτρεπτικών συμμετοχής και άνισης/διακριτικής μεταχείρισης μη λαμβάνοντας υπόψη την αρχή της αναλογικότητας;

9: Τους λόγους για τους οποίους προχωρήσατε στη διαγωνιστική διαδικασία βάσει της ΚΥΑ με αρ. 42008/5-10-2012 «Χάρτης Συχνοτήτων Επίγειας Ψηφιακής ευρυεκπομπής τηλεοπτικού σήματος» ΦΕΚ 2704/Β/5-10-2012, για καθολική κάλυψη 95% του πληθυσμού, όταν εκ των όρων του διαγωνισμού ζητείτο κάλυψη 98% δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο «λευκές» περιοχές που έπρεπε να καλυφθούν επιβαρύνοντας υποχρεωτικά τους ΟΤΑ;

10: Βάσει ποιου χάρτη συχνοτήτων προκηρύχθηκε η συγκεκριμένη δημοπρασία; Σε ποια μελέτη στηρίχθηκε ο χάρτης συχνοτήτων, πότε ανατέθηκε και εκπονήθηκε η συγκεκριμένη μελέτη, από ποιόν μελετητή και με ποια διαδικασία ανατέθηκε η μελέτη αυτή;

Κοινοβουλευτικοί παράγοντες και πολιτικοί σχολιαστές εκτιμούν ότι με την κίνηση αυτή η κυβέρνηση θα κλιμακώσει την αντιπαράθεση με τα ισχυρά συγκροτήματα των media, κρατώντας ανοιχτό το θέμα των συχνοτήτων.

Συνάμα. από τούτη τη γωνιά έχουμε αναφέρει πλειστάκις για την απουσία ψηφιακού σήματος σε πολλές περιοχές της χώρας.

Στο e-mail της στήλης αφίχθησαν άλλες δύο καταγγελίες και μία πρόκειται από τα… άγραφα: κυριολεκτικά. Αν και ο Δήμος Αγράφων έχει παραχωρήσει ιδιόκτητό του χώρο δωρεάν στην Digea για τις τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις από τον Οκτώβριο, οι κάτοικοι δεν μπορούν να δουν τηλεόραση διότι δεν καλύπτονται από τους πομπούς (ούτε ΝΕΡΙΤ δεν βλέπουν)! Εξ ου και ο δήμος αποφάσισε να καταγγείλει τη σύμβαση με την Digea και να στείλει εξώδικο στον πάροχο δικτύου και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών.

Πολλά προβλήματα και στην Αρκαδία και στις περιοχές των Τροπαίων, της Δήμητρας, της Κοντοβάζαινας, του Δάρα, του Λεωνιδίου, της Κερπινής, του Κάψια και της Πουρναριάς, την ώρα που η Digea επικαλείται ευθύνη των Δήμων για τη συντήρηση των αναμεταδοτών.

Πάντως οι αναφορές του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά πως η μετάβαση στην επίγεια ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει ολοκληρωθεί προκάλεσαν αντίδραση, εξ ου και δόθηκε το σήμα στην Digea για την ενίσχυση του δικτύου με 80 πομπούς και αναμεταδότες, εκ των οποίων οι 40 θα τοποθετηθούν εντός του Απριλίου.

Μια Digea η οποία ίσως και να βρήκε… ανταγωνιστή! Διότι η νέα ΕΡΤ, στο νομοσχέδιο, αναφέρεται ως «είναι πάροχος περιεχομένου και πάροχος δικτύου κατά την έννοια του ν. 3592/2007 (Α161) για τη μετάδοση των προγραμμάτων της και τρίτων και απαλλάσσεται από την υποχρέωση λήψης κάθε σχετικής άδειας». Η φράση «και τρίτων» αλλάζει το status quo καθώς ως τώρα η δημόσια τηλεόραση λειτουργούσε ως πάροχος δικτύου μόνο για τα δικά της προγράμματα. Συν ότι ετοιμάζεται να προμηθευτεί περίπου 300 πομπούς ώστε να πάψει με μεταδίδεται μέσω Digea…


Δημοσιεύτηκε στο Gazzetta.gr στις 21/4/015