Menu
Cosmote TV και τηλεοπτικά Super League. Τι ισχύει και τι όχι

Cosmote TV και τηλεοπτικά Super League. Τι ισχύει και τι όχι

Ταλαίπωρη, ετησίως, ιστορία τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Super League καθώς τα δεδομένα αλλάζουν. Από το καλοκαίρι του 2020 επικρατεί ένας «εξορθολογισμός» καθώς όλες οι ΠΑΕ, και οι 14, σύναψαν συμφωνίες με τη Nova. Ναι, η ατάκα «όλη η Super League είναι στη Nova» αλλά όχι υπό καθεστώς κεντρικής διαχείρισης, ως ίσχυε παλιά. Οπου «κεντρική διαχείριση», για να το πούμε απλά, σημαίνει ότι όλες οι ομάδες, μαζί, ομαδικά, συμφωνούν να συνάψουν συμβόλαια και όχι μία προς μία, ξεχωριστά. Διμερώς δηλαδή.

Η Nova ξεκίνησε προ ολίγων ετών, αφού «έσπασε» η κεντρική διαχείριση, να υπογράφει διμερείς συμφωνίες με τις ομάδες. Την πρώτη σεζόν είχε επτά, κατόπιν πήγε στις εννέα και πέρυσι, όταν άλλαξε η κυβέρνηση και, παράλληλα, η λογική και η τακτική της ΕΡΤ αναφορικά με τα αθλητικά, τηλεοπτικά «προϊόντα», οι πέντε… άστεγες ΠΑΕ κατέληξαν κι αυτές στη Nova με ατομικά, διμερή δηλαδή, συμβόλαια.

Πόσο κοστίζει το ελληνικό πρωτάθλημα;

Ποιο το κόστος λοιπόν για τη Nova του ελληνικού πρωταθλήματος για φέτος, σεζόν 2020-21; Κοντά στα 52 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών 11 λαμβάνει ο Ολυμπιακός, 8 (7 συν 1 από bonus στόχων, που άνετα πετυχαίνει) ο ΠΑΟΚ, 7 ο Παναθηναϊκός, 6,5 η ΑΕΚ και κοντά στα 4,5 ο Αρης. Σούμα για τους Big-5; 37 μυριάκια, κολλαριστά.

Αρα περισσεύουν για τις άλλες εννέα ομάδες της λίγκα 15 εκατ. ευρώ, λαμβάνουν κλιμακωτά από 1 ως 1,7 εκατ. ευρώ έκαστη.

Καλά ως εδώ; Καλά θα πείτε.

Τα δικαιώματα των μεγάλων πρωταθλημάτων

Δεδομένο υπ’ αριθμόν δύο. Θέση, που είχε δημοσιοποιηθεί, της Cosmote TV προ ετών αναφορικά με τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Super League ήταν πως δύναται να υπάρξει ενδιαφέρον μόνο αν αναβίωνε η κεντρική διαχείριση, σενάριο το οποίο τότε έδειχνε μακρινό.

Τρίτον, τι μεσολάβησε τον τελευταίο χρόνο; Η Forthnet, ιδιοκτήτρια της Nova, άλλαξε ιδιοκτησία, ξεφορτώθηκε τον βραχνά τον χρεών και έριξε ζεστό χρήμα στην αγορά. Αρκετό χρήματα και ήδη εξασφάλισε, από τη νέα σεζόν, τη γερμανική Bundesliga για μια 4ετία και την ισπανική Primera Division για μια 3ετία ενώ είναι κοντά, σύμφωνα με πληροφορίες μας, στο να ανανεώσει για μια 3ετία τη γαλλική Ligue 1 που ήδη μεταδίδει. Ερώτημα ο διαγωνισμός για τα δικαιώματα της Serie A που έχει ως και φέτος η Nova και που διεκδικούν και Nova και Cosmote TV και έχει τραβήξει, χρονικά, εις μάκρος.

Ακόμη κι αν πάρει τα δικαιώματα της Serie A, η Cosmote TV από τη νέα σεζόν θα έχει, ελλείψει Ισπανίας και Γερμανίας, φτωχότερο πρόγραμμα τα Σαββατοκύριακα – διότι για μεσοβδόμαδα όχι μόνο ανανέωσε για μια ακόμη 3ετία το Champions League και το Europa League, μα και εξασφάλισε τα δικαιώματα του νεοσύστατου Conference League. Αρα Τρίτη ως Πέμπτη θα συνεχίσει να παίζει… μεγάλη μπάλα.

Η θέση της Cosmote TV

Τι άλλαξε λοιπόν; Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, η θέση της Cosmote TV είναι πως «όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά» ενώ επιβεβαιώνει ότι υπήρξε συνάντηση με ανθρώπους της Super League. Συνάντηση όχι… διαπραγματεύσεων ή προσφορών, πολύ πρόωρο για κάτι τέτοιο, αλλά διερευνητικών επαφών.

Και τούτο που άλλαξε είναι ότι η Cosmote TV φαίνεται να μην αποκλείει να ενδιαφερθεί για τηλεοπτικά δικαιώματα ομάδων… μεμονωμένα, όχι μόνο για την κεντρική διαχείριση. Διότι, απόρροια των προαναφερθέντων και με δεδομένο ότι για φέτος η αγοραστική αξία του ελληνικού πρωταθλήματος είναι πέριξ των 52 εκατ. ευρώ, αν αναβιώσει η κεντρική διαχείριση δύσκολο να πέσει κάτω από τα 60 εκατ. – και με, φυσικά, ευνοημένες τις ΠΑΕ, ειδικά τις μικρομεσαίες.

Δύναται, λοιπόν, να ενδιαφερθεί και επιμέρους, μεμονωμένα για τηλεοπτικά δικαιώματα συλλόγων και όχι κεντρικά. Και τούτο αλλάζει άρδην τα δεδομένα. Σενάριο μεν, που στέκει δε.

Σημειωτέον ότι, επισήμως, δεν έχει δημοσιοποιηθεί ποιες ΠΑΕ έχουν δέσμευση βάσει συμβολαίου με τη Nova και για τη σεζόν 2021-22, άρα αν θελήσουν να αλλάξουν «στέγη» θα πρέπει να πληρώσουν και το ανάλογο «πέναλτι».

Εκτίμηση του υπογράφοντος είναι ότι η κεντρική διαχείριση, για να αναβιώσει, θα πρέπει να ποσά που θα προσφερθούν από τις ενδιαφερόμενες πλευρές να είναι πολλά. Και αποτελεί ερώτημα αν η εποχή σηκώνει τέτοιες επενδύσεις. Πιο εφικτό δείχνει το σενάριο οι ΠΑΕ να μπουν «ατομικά» σε διαδικασία διαπραγματεύσεων και κερδισμένες, τούτη τη φορά, θα είναι οι ομάδες και όχι ο εκάστοτε τηλεοπτικός πάροχος.

Σενάριο και νέο κόστος

Επίσης, ακραίο μεν αλλά… Ελλάδα είσαι, ποτέ δεν ξέρεις, κυοφορείται σενάριο για αύξηση των ομάδων της Super League από τη νέα σεζόν ελέω αναδιάρθρωσης: να μην πέσει καμία και να ανέβουν δύο. Αν όντως γίνει κάτι τέτοιο βέβαια, το συνολικό κόστος του πρωταθλήματος θα ανέβει κι άλλο.

Και, για τους… λάτρες της στατιστικής, τα περισσότερα χρήματα που δόθηκαν ποτέ για το ελληνικό πρωτάθλημα ήταν το 2001-02, από Nova αλλά και Alpha Digital: 62 εκατ. ευρώ.


Δημοσιεύτηκε στο Digitaltvinfo.gr στις 18/3/2021