Menu

Περί ΕΡΤ, ΠΑΟΚ, Ολυμπιακού και brand names…

Περί ΕΡΤ, ΠΑΟΚ, Ολυμπιακού και brand names…

Επειδή δημοκρατία έχουμε, και ο καθείς έχει (και δύναται να εκφράσει) την άποψή του. Ωστόσο οφείλει πρώτα να έχει γνώση προτού τοποθετηθεί.

Συνεπώς, μη μπαίνετε στην προβατοποίηση των προέδρων των ΠΑΕ (σημαίνει Ανώνυμη Εταιρεία, άρα ιδιωτική) για τα τηλεοπτικά κάθε συλλόγου.

Και μόνο που φτάσαμε, εδώ και χρόνια, κυρίως μικρομεσαίες ομάδες να παρακαλούν βουλευτές και κυβερνήσεις για συμβόλαιο, δείχνει την μπουρδελοργάνωσή τους: δεν έχουν από πουθενά αλλού έσοδα.

Ο Ολυμπιακός με τις νομικές του κινήσεις κατά του ΠΑΟΚ (σε μια κόντρα δύο ομάδων που έχει ποδοσφαιροποιηθεί ελέω των ιδιοκτητών τους), επικοινωνιακά –και όχι μόν0- χάνει. Αν μπορούσε (και, πιστέψτε με, μπορεί) να βρει παραπάνω από όσα λαμβάνει τώρα από τη Nova ανά σεζόν (περί τα 6 εκατ. τον χρόνο), ας έβρισκε. Το ίδιο ισχύει για κάθε ΠΑΕ, για κάθε ομάδα.

Ο δε ΠΑΟΚ εκμεταλλεύεται τις καλές σχέσεις με την απερχόμενη κυβέρνηση για να βρει παραπάνω από τα 6,5 τον χρόνο που έπαιρνε από τη Nova την τελευταία διετία.

Και στη μέση η ΕΡΤ. Τσιφλίκι κάθε κυβέρνησης από ιδρύσεώς της.

Βεβαίως, όταν προ δεκαετίας έδινε 8,2 εκατ. τον χρόνο στον Ολυμπιακό και 2,5 (ω ναι) στην Ξάνθη, δεν είδαμε αντιδράσεις «εργαζομένων» (σε εισαγωγικά διότι πρώτη φορά είδα τέτοιο συνδικαλιστικό όργανο να εκδίδει ανακοίνωση από το Ραδιομέγαρο) ούτε επιστολές προς εισαγγελείς.

Ούτε είδαμε ανακοίνωση που ο Παναθηναϊκός (ναι μεν brand name αλλά αγωνιστικά είναι μικρομεσαίου επιπέδου) παίρνει 4,2 εκατ. ευρώ ανά σεζόν από την ΕΡΤ. Παραπάνω κι από τον Αρη που παίζει φέτος στην Ευρώπη.

Επί των μιντιακών, που με αφορούν ως ρεπορτάζ (και τα έγραψα και πρόσφατα, εδώ), ορθώς η ΕΡΤ επενδύει στο αθλητικό. Φέρνει τηλεθέαση. Πλην ορισμένων (εξαιρετικών) ντοκιμαντέρ, συν μερικές σειρές που έβαλε τα τελευταία 1-2 χρόνια (και μπράβο), πότε βλέπαμε ΕΡΤ; Σπάνια.

Η δημόσια τηλεόραση προσφέρει, πληρώνοντας αδρά βέβαια, ελεύθερο αθλητισμό. Δεν είναι σαν τα χρήματα που έδινε για να μεταδίδει κάθε Τετάρτη αγώνα Champions League… παράλληλα με την Cosmote TV.

Και τα σπορ, κυρίως το ποδόσφαιρο, την ανεβάζουν πολύ σε τηλεθέαση στη ζώνη ακριβώς που «πάσχουν» τα ιδιωτικά κανάλια όταν δεν έχει σημαντική επικαιρότητα: τα Σαββατοκύριακα.

Επίσης οι θεάσεις (views) στο ert.gr κάνουν κάθε τόσο ρεκόρ, κακώς από το Ραδιομέγαρο δεν το έχουν προβάλλει όσο θα έπρεπε.

Προφανώς, ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Αν δεν αλλάξει κάτι από τη νέα σεζόν, και για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, η ΕΡΤ θα έχει τρία από τα πέντε «βαριά» ονόματα της κατηγορίας (Αρη, Παναθηναϊκό και ΠΑΟΚ) και η Nova δύο (ΑΕΚ και Ολυμπιακό), σε σεζόν με λιγότερες ομάδες, ελέω αναδιάρθρωσης, αλλά και play offs, άρα δεδομένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

ΥΓ1. Δεν είμαι… με την ΕΡΤ ή τη συνδρομητική ή με κανέναν. Ρεπορτάζ κάνω – και δικαιούμαι να κρίνω. Και κατανοεί ο καθείς ότι η Nova δικαιώθηκε πανηγυρικά όταν «τουρμπίνιασε» την κεντρική διαχείριση. «Πηγαίντε να τα βρείτε αλλού» τους είπε. Αποτέλεσμα αυτού; Ρουσφέτια. Ως πότε;

ΥΓ2. Θα είχε πάντως την πλάκα του να έπαιρνε τα δικαιώματα του ΠΑΟΚ το One Channel και του Ολυμπιακού το Open TV!


Δημοσιεύτηκε στη στήλη #MediaLab του digitaltvinfo.gr στις 5/7/2019