Menu

Δέκα ερωτήσεις ζητούν απάντηση για το έγκλημα των Τεμπών

Δέκα ερωτήσεις ζητούν απάντηση για το έγκλημα των Τεμπών

Δέκα ερωτήσεις ζητούν απάντηση για το έγκλημα των Τεμπών

  1. Τι πρωτοβουλίες πήρε και τι συγκεκριμένα έκανε ο τότε υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής για να βελτιώσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων κατά τη διάρκεια της κυβερνητικής του θητείας και παρά τις επανειλημμένες ειδοποιήσεις περί ελλιπούς ασφάλειας, όπως κατέθεσε στη δικαιοσύνη τόσο ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, ο οποίος και παραιτήθηκε το 2021 για το λόγο αυτόν, όσο και ο πρόεδρος του σωματείου των Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, που υπέγραφε τα σχετικά υπομνήματα;
  2. Υπάρχει έστω και ένας ειδικός στους σιδηροδρόμους που να επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό του πρώην υπουργού Κ. Καραμανλή, ότι οι δικλείδες ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν επί της δικής του περιόδου ευθύνης, ακόμη και να λειτουργούσαν δεν θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα; Γιατί δεν ερωτώνται οι ειδικοί; Γιατί δεν καλούνται εμπειρογνώμονες να καταθέσουν επ’ αυτού στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής;
  3. Ποιος διόρισε και με τι προσόντα τον μοιραίο σταθμάρχη, να είναι αυτός που θα ρύθμιζε την ασφάλεια των τρένων στη Λάρισα; Η ερώτηση γίνεται επιτακτικότερη, δεδομένου ότι απουσίαζαν στον συγκεκριμένο σταθμό όλες οι δικλείδες ασφαλείας που βρίσκονταν σε λειτουργία πριν το 2019.
  4. Γιατί δεν αποκαταστάθηκε επί τέσσερα χρόνια, 2019 – 2023, η λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης που λειτουργούσε κανονικά μέχρι το καλοκαίρι του 2019 στο σταθμό Λάρισας; Η αποκατάσταση καμένων καλωδίων δεν θα ήταν και η επένδυση του αιώνα…
  5. Γιατί δεν αποκαταστάθηκε ποτέ μέχρι το δυστύχημα η λειτουργία του Κέντρου Δευτεροβάθμιου Ελέγχου στην οδό Καρόλου στην Αθήνα;
  6. Γιατί δεν κλήθηκαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Φίλιππος Τσαλίδης και ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας, οι οποίοι στην τακτική δικαιοσύνη κατέθεσαν ότι ο υπουργός Κ. Καραμανλής ήταν απολύτως ενήμερος για τις τραγικές ελλείψεις στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων;
  7. Γιατί ο πρώην υπουργός Κ. Καραμανλής, λίγες μέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, διαβεβαίωνε, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική ερώτηση, για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, αν και γνώριζε τα τεράστια κενά, επιτιμώντας μάλιστα τους ερωτώντες ότι θα έπρεπε να ντρέπονται; Δεν έχει καμία ευθύνη ο πρώην υπουργός γι’ αυτή την ανεύθυνη και με εγκληματικές διαστάσεις, όπως αποδείχτηκε, στάση του κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου;
  8. Γιατί δεν επισκέφτηκε η Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων που η ίδια η κυβέρνηση διόρισε τον τόπο του δυστυχήματος τις πρώτες μέρες μετά από αυτό και πριν καλυφθούν τα αποδεικτικά στοιχεία;
  9. Και γιατί μπαζώθηκε άρον άρον ο τόπος του δυστυχήματος με τα αποδεικτικά στοιχεία που θα διαλεύκαναν τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτό;
  10. Πού οφείλονται οι εκρήξεις μετά τη μετωπική σύγκρουση, που έγιναν αιτία θανάτου για τα περισσότερα από τα θύματα του δυστυχήματος; Τι εύφλεκτα υλικά μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία κατά παράβαση της νομιμότητας;

Δεν είναι μια αλλά δέκα οι ερωτήσεις που «καίνε» την κυβέρνηση για το τραγικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους στα Τέμπη…