Menu

Δημόσιο… παράλογο ονόματι ΕΡΤ

Δημόσιο… παράλογο ονόματι ΕΡΤ

Ζούμε στη χώρα του παραλόγου, έχουμε και τη δημόσια τηλεόραση του παραλόγου. Την ώρα που η ΕΡΤ αδυνατεί, λέει, να πληρώσει –τελικά- τα συμβόλαια της νεοσύστατης Super League 2, επιβεβαιώνει συμφωνία με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ (αγνώστων, προς ώρας, ποσών) και παραδέχεται «τηλεοπτικό» ενδιαφέρον για την ΑΕΚ.

Μα… η αναδιάρθρωση ακριβώς με αυτό το κίνητρο δεν έγινε; Το «κυβερνητικό» τηλεοπτικό συμβόλαιο, by default στην ΕΡΤ; Και το αναφέρει και η προκήρυξη, ότι τα τηλεοπτικά των συλλόγων της εν λόγω κατηγορίας υπάγονται υποχρεωτικά σε κεντρική διαχείριση. Εμμέσως πλην σαφώς από την ΕΡΤ ήταν παραδοχή ότι τα τηλεοπτικά ήταν ένα επιχείρημα, πέρυσι τέτοιον καιρό, για να πειστούν οι ομάδες να αποδεχθούν την αναδιάρθρωση.

Η οποία αναδιάρθρωση, βεβαίως, έπρεπε να γίνει και ορθώς έγινε. Η Super League 1 με λιγότερες ομάδες θα είναι πιο ανταγωνιστική ενώ με play offs και play out το ενδιαφέρον θα κρατά μέχρι τέλους, η επόμενη τη τάξει κατηγορία επίσης – και θα λειτουργεί ως προπομπός της πρώτης, γενικώς θετικό ήταν όλο αυτό.

Ο συνεταιρισμός SL2 θα βρεθεί, αργά ή γρήγορα, σε δυσχερή θέση: έσοδα μηδέν από τα τηλεοπτικά κι άντε να βρεις κανάλι για να σε πληρώσει. Είτε… απεργία και αποχή, είτε να πάει κεντρικά, να χτυπήσει τις πόρτες π.χ. του Open ή της Nova. Αλλά και να συναντήσει ευήκοα ώτα, τι συμβόλαιο θα βρει; Λιγότερα από τα 3,5 με 4 εκατ. ευρώ που περίμενε από την ΕΡΤ. Ωστόσο είναι η μόνη λύση. Κι αν το εν λόγω πρωτάθλημα αποδειχθεί όντως ανταγωνιστικό, χωρίς συλλόγους να αποσύρονται ή να χρεοκοπούν και χωρίς η Betradar να αναφέρει καμιά δεκαριά ματς ως ύποπτα χαλιναγώγησης, σταδιακά θα αποκτήσει και το ανάλογο τηλεοπτικό συμβόλαιο.

Η ΕΡΤ, η οποία εδώ και δεκαετίες αποτελεί στη χώρα το άσημο υπουργείο Τηλεόρασης, δεν είναι μονόδρομος. «Αρωγός του αθλητισμού», «οικονομικός αιμοδότης του ποδοσφαίρου» και άλλα κλισέ δύναται να καταστεί, αν και εφόσον τα αθλητικά φέρουν έσοδα. For the record, φέτος (με… πολλά αθλητικά) είχαν μέσο όρο 2,5% στη σεζόν, όλα της τα κανάλια, έναντι 1,9% πέρυσι αλλά, επιμέρους σε «ζώνες», χτυπούσε κάτι 10% τις ώρες των μεταδόσεων (για να τα λέμε όλα).

ΥΓ. Επίσης, το πώς ακριβώς ενδιαφέρεται για μια ΠΑΕ που έχει εν ισχύ συμβόλαιο με άλλο κανάλι (Nova) είναι απορίας άξιον: περί ΑΕΚ ο λόγος.


Δημοσιεύτηκε στη στήλη #MediaLab του digitaltvinfo.gr στις 4/7/2019