Menu

Τηλεθέαση, ΕΡΤ και Nielsen – Το πήρε πάνω του ο Ζούλας

Τηλεθέαση, ΕΡΤ και Nielsen - Το πήρε πάνω του ο Ζούλας

Σχεδόν ειλημμένη δείχνει η απόφαση της αποχώρησης της ΕΡΤ από την εταιρεία μέτρησης τηλεθέασης Nielsen Audience Measurement.

Πατώντας επάνω στη μεγάλη επιτυχία του ERTflix με τους 500.000 και πλέον χρήστες ημερησίως, οι οποίοι ωστόσο βρίσκονται εκτός μετρήσεων της Nielsen, ο πρόεδρος της δημόσιας τηλεόρασης Κωνσταντίνος Ζούλας βρήκε την ευκαιρία να αμφισβητήσει την αξιοπιστία των μετρήσεων. Και ξεκαθάρισε ότι θα συνεχίσει μεν τη συνεργασία με την εταιρεία, με τις τελικές αποφάσεις να λαμβάνονται ωστόσο τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Τι άλλαξε και δεν το πράττει άμεσα; Ότι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού θα μεταδοθούν διοργανώσεις μεγάλου αθλητικού ενδιαφέροντος, όπως το Euro 2024 της Γερμανίας και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού.

Δεν είναι όμως μόνο η ΕΡΤ: τόσο οι ιδιοκτήτες όσο και τα διευθυντικά στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών έχουν εκφράσει στο παρελθόν προβληματισμό για τις αρρυθμίες και παρατυπίες που παρουσιάζει η μέτρηση της τηλεθέασης. Ειδικά μάλιστα σε μια εποχή που, όλο και περισσότεροι διαθέτουν OTT (over the top) πλατφόρμες, θα έπρεπε να υπήρξε ήδη, και μεγαλύτερη τεχνικά, κάλυψη των πολλαπλών καναλιών τηλεθέασης (τηλεόραση, laptops, PCs, tablets, κινητά).

Στα προβλήματα και η ερμηνεία του δυναμικού κοινού, το οποίο η Nielsen περιορίζει στο εύρος 18-54 ετών που αποτελεί το 50% του δείγματος, με τους εκπροσώπους των καναλιών να ζητούν την επέκτασή του σε άτομα με αποδεδειγμένα ισχυρό εισόδημα (όπως την Generation X). Καθαρά για διαφημιστικούς λόγους – και άδικο δεν έχουν.


Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Το Μανιφέστο» στις 11/4/2024