Menu

Το μέλλον των αθλητικών μεταδόσεων

Το μέλλον των αθλητικών μεταδόσεων

Μια ζωή… πρωτοπόρο το αγγλικό ποδόσφαιρο. Ηταν το πρώτο που μεταδόθηκε εν Ελλάδι και το πρώτο που, στις αρχές των ’90s, είδαμε από τη συνδρομητική τηλεόραση. Το… new thing είναι το live streaming της Prime Video, υπηρεσία της Amazon, ήτοι το μέλλον των αθλητικών μεταδόσεων.

Τούτο, το μέλλον δηλαδή, υπογράφτηκε στις αρχές Δεκέμβρη και τα ματς Κρίσταλ Πάλας – Μπόρνουθ (1-0) και Μπέρνλι – Μάντσεστερ Σίτι (1-4) ήταν τα πρώτα που οι φίλαθλοι είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν στον υπολογιστή, το τάμπλετ, ή το κινητό τους τηλέφωνο, με επιλογές θέασης που ενθουσίασαν τους χρήστες του διαδικτύου, αν βέβαια κρίνει κανείς από τα σχόλιά τους στα social media. Η Αγγλία άλλωστε έχει αναγάγει την τηλεοπτική κάλυψη μεγάλων αθλητικών γεγονότων σε… επιστήμη και η Amazon έπρεπε, και όφειλε, να βρει τρόπους προκειμένου να εντυπωσιάσει το κοινό. Η υπερυψηλή ευκρίνεια ήταν το… κερασάκι στην τούρτα, το μενού με τη live στατιστική απεικόνιση στο δεξί μέρος της οθόνης (όπως κατοχή μπάλας, τελικές προσπάθειες κλπ.) ήταν εξαιρετικό ενώ, όποιος επιθυμούσε να δει το ματς χωρίς περιγραφή, μπορούσε να επιλέξει μόνον τον φυσικό ήχο του γηπέδου. Επίσης, υπήρχαν πάντα διαθέσιμα τα highlights του αγώνα που βρισκόταν σε εξέλιξη. Οταν άρχιζε η προβολή των στιγμιότυπων, το live streaming διακοπτόταν, και συνεχιζόταν (από το ίδιο σημείο) με την ολοκλήρωση των replays.

Βεβαίως υπήρξαν κάποια τεχνικά προβλήματα – κάθε αρχή και δύσκολη άλλωστε: «κολλήματα», κακός συγχρονισμός εικόνας και ήχου κι άλλα, που οφείλονταν στην ποιότητας της σύνδεσης και όχι στην κάλυψη.

Σημαντικό το ότι η Amazon συνεργάστηκε με συνολικά 73 δημοσιογράφους και σχολιαστές για την περιγραφή των αγώνων αλλά και την παρουσίαση των pre και post game εκπομπών, μεταξύ των οποίων και οι παλιοί Αγγλοι άσοι Μάικλ Οουεν και Αλαν Σίρερ.

Η Amazon για 20 παιχνίδια (δύο αγωνιστικές) τη σεζόν θα καταβάλει στην Premier League 90 εκατομμύρια στερλίνες (περίπου 105 εκατομμύρια ευρώ), για τρία χρόνια. Εγινε, από εφέτος, ο τρίτος «παίκτης» στις μεταδόσεις, μετά το Sky Sports (128 αγώνες τη σεζόν) και το BT (52 αγώνες τη σεζόν) και κάλυψε και την Boxing Day στις 26 και 27 Δεκεμβρίου. Η μηνιαία συνδρομή για την πλατφόρμα της ανέρχεται σε 5,99 ευρώ. Για τους νέους συνδρομητές πέφτει στα 2,99 ευρώ για τους πρώτους έξι μήνες, ενώ παρέχεται δοκιμαστική περίοδος 30 ημερών, δωρεάν.

Υπάρχει, βεβαίως, και η λύση της παμπ. Οι ιδιοκτήτες τους όμως, πληρώνουν αυτό το δικαίωμα πολύ ακριβά. Στις 1.000 λίρες που καταβάλλουν κάθε μήνα στο Sky και στις 600 για την ΒΤ, τώρα προστέθηκαν κι άλλες 600 για την πλατφόρμα της Amazon. Και δτη δική τους περίπτωση, δεν υπάρχει δωρεάν δοκιμαστική περίοδος….


Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Ψηφιακή Τηλεόραση», τεύχος Ιανουαρίου 2020